Trabzon İl Sağlık Müdürü Mehmet Topsakal, 61saat’te yayınlanan Fikir Odası programında gazeteciler Aydın Gelleci ve Selahattin Özcan’ın sorularını yanıtladı. Topsakal, özellikle aile sağlığı merkezlerindeki personel sorunlarına dair çarpıcı açıklamalarda bulundu.

Topsakal, kadro meselesinin en büyük sorunlardan biri olduğunu belirterek sözlerine başladı:

“Aile Sağlığı Merkezi’ndeki çalışanların kadro konusu bizim en büyük çıkmazımızdır. 780 bin kişinin daimi işçi statüsüne geçişinin altyapısındaki kişilerden biriyim.”

Taşeron firmaların çalışanları mağdur ettiğini anlatan Topsakal, şunları söyledi:

“Müteahhit işçilerimiz 3-5 sene çalışıyor. Firma ihaleyi alıyor, ihalenin sonuna doğru kaybediyor. O da son maaşını dahi çalışan işçilerine ödemeden bizden ayrılıyor. İkinci gün firmayı kapatıyor. Geriye dönük hiçbir hakkını alamıyor, adamı bulamıyorsunuz bile. 3-5 yıl çalışmış tazminatını alacak adam ya da emekliliğin yansıyacak. Geriye bakıyorsun firma kapatmış gitmiş. Son aylıkları bile ödenmemiş.”

Bu tür sorunların dava konusu olduğunu ve mahkemelerin devleti sorumlu tuttuğunu belirten Topsakal, şöyle devam etti: