Tarım ve Orman Bakanlığı koordinesinde yürütülen çalışmalar kapsamında et ve süt ürünleri, dondurma, kuru incir ve kuru üzüm gibi ürünlerden numuneler alınarak analiz edilmek üzere yetkili laboratuvarlara gönderildi. Yapılan incelemelerle ürünlerin mevzuata uygunluğu ve tüketici sağlığı açısından güvenilirliği kontrol ediliyor. İl genelinde faaliyet gösteren gıda üretim tesisleri, marketler, kasaplar, fırınlar, restoranlar, kafeler ve toplu tüketim alanlarında gerçekleştirilen denetimlerde hijyen şartları, ürünlerin son kullanma tarihleri, muhafaza koşulları ve etiket bilgileri detaylı şekilde inceleniyor.

Tekirdağ Tarım ve Orman İl Müdürü Mehmet Aksoy, halk sağlığının korunmasının en önemli öncelikleri arasında yer aldığını belirterek, "Tarım ve Orman Bakanlığı olarak rutin et ve süt ürünleri, dondurma, kuru incir ve kuru üzüm numunelerini aldık ve laboratuvara gönderdik. Gıda denetimleriyle halkımızın sağlığını korumaya devam edeceğiz. Vatandaşlarımız şikâyet ve ihbarlarını Alo Gıda 174 hattı üzerinden her zaman bize iletebilir" dedi. Yetkililer, güvenilir gıda arzının sağlanması amacıyla denetimlerin yıl boyunca kesintisiz devam edeceğini vurgulayarak, tüketicilerin karşılaştıkları olumsuzlukları Alo Gıda 174 hattına bildirmelerinin denetim süreçlerine önemli katkı sunduğunu ifade etti.