Beþiktaþ, yeni sezon hazýrlýklarý kapsamýnda sezonun ilk antrenmanýný Ümraniye BJK Nevzat Demir Tesisleri'nde gerçekleþtirdi. Antrenman öncesi Beþiktaþ Futbol Direktörü Önder Özen, basýn mensuplarýna açýklamalarda bulundu.

Beþiktaþ'ýn transfer planlamasýný zorunlu ihtiyaçlar, takýmý güçlendirecek takviyeler ve maliyet performans dengesinin uygun olmasý halinde yapýlabilecek bir ya da iki fýrsat transferi olmak üzere üç baþlýk altýnda deðerlendirdiklerini dile getiren Özen, "Gündemdeki isimleri ben, telefon da kapalý olduðu için tam bilemiyorum ama finale yaklaþtýðýmýz üç tane isim var. Zaten transfer dönemini üçe böldük. Birinci aþama zorunlu ihtiyaçlar. Yani boþ mevkiler var. Onlarý zorunlu ihtiyaçlar dedik. O zorunlu ihtiyaçlarýn giderilmesi gerekiyor. O bölgelere yoðunlaþtýk. Finale çok yaklaþtýðýmýz üç tane oyuncu var. Üç oyuncudan ikisinin kendisiyle anlaþtýk. Birinin kulübüyle anlaþtýk. Kendisiyle anlaþmayý bekleyeceðiz. Dünya Kupasý biraz iþleri zorlaþtýrýyor. Çünkü birçok kulübün yöneticisi veya imza yetkisi olan üyesi, baþkaný, sportif direktörü, kulübün avukatlarý, hukuk departmanlarý gibi birçoðu Amerika Birleþik Devletleri'nin çeþitli çeþitli eyaletlerindeler. Oyuncularýn bir kýsmý orada, kulüpler, bazýlarý Avrupa'da, baþka kýtada olan kulüpler de var. Ama bütün dünyada kulüpler þu anda üçe dörde bölünmüþ durumda, ABD'deki Dünya Kupasý nedeniyle kýtalara daðýlmýþ durumdalar. O sebeple iþler biraz yavaþ gidiyor. Çünkü kulüpler adým atmýyor. Hem alma konusunda, satma konusunda adým atmýyor. Biz aslýnda oyuncularla çok önce anlaþtýk. Ama birinin kulübünde devir var. Yani satýlmýþ bir kulüp. Devir iþlemlerinin bitmesi beklendi. Geçtiðimiz haftanýn sonuna doðru bitti. Yeni gelen yönetim masaya yeni oturdu. Önce kendi hesaplarýný, kitaplarýný kontrol ediyorlar. Sonra bizim teklifimizle alakalý bir dönüþ yapacaklar. Orada güçlü olduðumuzu düþünüyoruz. Çünkü oyuncu bizim kontrolümüzde. Yeni yönetim masaya oturduðunda onu çabuk sonuçlandýrýrýz. Diðer bir kulüpte CEO, baþka çok büyük bir kulübe transfer oldu. Biz görüþmeleri onunla baþlamýþtýk. Þimdi yeni bir CEO atanmasýný bekleyeceðiz. O atama yapýldýktan sonra kulüpte çabuk bir þekilde iþi hýzlandýrmaya çalýþacaðýz. Birinci aþamada bu zorunlu ihtiyaçlar bittikten sonra ikinci bölüm, transferin ikinci bölümü takýmý güçlendirmek þeklinde olacak. Oyuncularýmýzýn bulunduðu ama daha güçlü oyuncular, daha alternatifli bir kadroda, geniþ bir rotasyon olmasý amacýyla transferleri yapacaðýz. Son aþamada da yani diðer kulüplerin fýrsat transferi dediði, bizim fýrsat transferi demediðimiz, maliyet fayda örtüþmesini yaþanabileceði bölüme geçeceðimiz son bölümde de o maliyet performans denklemini lehimize görürsek o zaman da bir iki hamlemiz olabilir. Þimdilik bu durumdayýz. Tabii elbette ayrýlacak olan, aramýzdan ayrýlmýþ olan oyuncular da var. Bugün görmediðiniz oyuncular da var. Onlarla ilgili de bazýlarý için teklifler geliyor. Onlarý da deðerlendirmeye alýyoruz" ifadelerini kullandý.

Siyah-beyazlýlarýn anlaþma saðladýðý 3 oyuncudan 2'sinin 2026 FIFA Dünya Kupasý'nda forma giymesi nedeniyle Slovakya kampýna katýlmasýnýn mümkün olmadýðýný, ancak oyunculardan birinin kampa dahil olabileceðini aktaran Önder Özen, "Ya ikisinin yetiþme olasýlýðý hiç yok çünkü Dünya Kupasý'ndalar. Yani onlar orada olmalarý sebebiyle Slovakya'ya gelme þanslarý yok. Ama takýma katýlacaklar. Kontratlarý yetiþir Slovakya'ya. Kontratlarýnýn imzalanmasý biz oradayken, takým oradayken gerçekleþir. Ama oyuncular orada olamaz. Diðer biri mutlaka kampta olacak. Belki oraya gitmeden bile olabilir. Onu da bekleyip göreceðiz" diye konuþtu.

"TARAFTARIN DA TEK PARÇA HALÝNDE OLMASINA ÝHTÝYACIMIZ VAR"

Beþiktaþ taraftarlarýna yeni sezonla ilgili birlik mesajý veren Önder Özen, þu cümlelere yer verdi:

"Kulübün en büyük gücü, hiç tartýþmaya yer býrakmayacak þekilde taraftarý. Kulüp yüz yýlý aþkýndýr eðer hayatýna devam ediyorsa, güçlüðüne devam ediyorsa, gösteriþine devam ediyorsa, güzelliðine devam ediyorsa, mevcudiyetini koruyorsa bunun birinci sebebi zaten taraftar. Bu en büyük güçtür. Þimdi buraya geldiðimizde, ben baþkana da þunu söylemeye çalýþtým. Son birkaç yýldýr çok güçlü insanlar, çok güçlü figürler ya yönetimde ya profesyonel olarak bir araya geldiler. Ama çok büyük bir birlik olduðunu söyleyemem. Görüntünün en azýndan öyle olmadýðýný söyleyemem. Kimseyi suçlayamayýz. Belki dýþ etkenler sebebiyle çok büyük bir birliktelik oluþmadý. Ama bu sezon öyle bir sezona giriyoruz ki, ben takým için hep ayný þeyi söylüyorum. Ýki parça, üç parça deðil. Yekpare bir takýma ihtiyacýmýz var. Tek baþýna duran, tek tabanca duran bir takýma ihtiyacýmýz var. Bunu saðlamak için taraftarýn da tek parça halinde olmasýna ihtiyacýmýz var. Yönetim kurulunun bütün çalýþanlarý, kulüpten maaþ alan herkesin ayný yerde durmasý gerekiyor. Bir adým geride veya bir adým önde deðil, bir adým saðda veya bir adým solda deðil. Herkesin ayný noktada durmasý, herkesin ayný noktaya basmasý ve herkesin ayný yere bakmasý gerekiyor. Bu olmadan kendi içimizde rekabet ederek baþarýlý olamayýz. Kendi içimizde rekabet etmeyeceðiz, rakiplerimizle rekabet edeceðiz. Bunun tek bir koþulu var, ayný yere basacak ayaklarýmýz, ayný yere bakacak gözlerimiz, ayný yerde duracaðýz, beraber yürüyeceðiz. Sonra da yürüdüðümüz yollar nerelere çýkacak, onu bekleyip göreceðiz. Ama bu olmazsa olmaz koþulumuz. Bunu yapacaðýz, mecburuz yani."