'Saðlýk Raporlarý Yönetmeliði' Resmi Gazete'de yayýmlanarak yürürlüðe girdi.

Yönetmelik kapsamýnda tüm raporlarýn baþvuru sürecinde yazýlý dilekçe ve benzer uygulamalarýn sona erdirildiði yönetmeliðe göre baþvuru süreçleri bundan sonra e-Nabýz üzerinden kiþisel beyan formunun doldurulmasýyla baþlatýlacak.

Ayrýca düzenleme ile; 'tek hekim raporlarý' öncesinde bir karar destek sistemi oluþturuldu. Taný, ilaç ve malzeme kullanýmý ile ilgili kiþisel beyan sorularýna verilen yanýtlara göre sistem bir deðerlendirmede bulunacak. Bu kapsamda; Kiþinin saðlýk raporu baþvurusunda engel bir taný, ilaç kullanýmý ya da saðlýk sorunu beyaný yoksa E-Nabýz üzerinden 'Saðlýk Durum Belgesi' düzenlenebilecek.

Kiþinin beyanýyla e-Nabýz bilgilerinin eþleþmediði durumlarda saðlýk raporu için hekime yönlendirme yapýlacak.

Lisansa tabi olmayan sporlar ve sosyal aktiviteler için de rapor düzenlenmesine gerek kalmadan e-Nabýz üzerinden 'Saðlýk Durum Belgesi' almasý mümkün olabilecek.

DÜZENLEMEDE 2 TEMEL SAÐLIK KURULU TANIMLANDI