Saðlýk Bakaný Kemal Memiþoðlu, TVNET canlý yayýnýnda gündeme iliþkin deðerlendirmelerde bulundu, sorularý cevapladý.
Hantavirüs hakkýndaki soru üzerine Memiþoðlu, Türkiye'nin özellikle Kovid-19 salgýný sürecinde saðlýk sisteminin direncini ve kapasitesini dünyaya gösterdiðini söyledi.
Toplumdan spekülasyonlara deðil, Saðlýk Bakanlýðýnýn açýklamalarýna itibar etmelerini isteyen Memiþoðlu, "Kovid-19 salgýný sürecinde bunu en iyi þekilde yöneten ülkelerden biri olduysak, þu anda saðlýk sistemimiz her türlü salgýn da olsa, saðlýkla ilgili tehdit de olsa bunlarý önlemeye, takip etmeye muktedir bir saðlýk sistemimiz ve insan gücümüzle her türlü takibi yapýyoruz." ifadelerini kullandý.
Memiþoðlu, hantavirüse iliþkin Dünya Saðlýk Örgütünün 2 Mayýs'ta bir gemide görülen aðýr solunum hastalýðý olduðuna dair önlem alýnmasý gerektiðine iliþkin alarm verdiðini ve Türkiye'nin de süreci ilk andan itibaren takip ettiðini anlattý.
Uluslararasý bir seyahat gemisinde 147 yolcunun bulunduðunu anýmsatan Memiþoðlu, yolcularýn temaslý olarak deðerlendirildiðini, 8 yolcuda pulmoner hastalýk görüldüðünü ve bunlardan 6'sýnýn hantavirüs pozitif çýktýðýnýn bildirildiðini söyledi.
Memiþoðlu, Türkiye'nin tüm ekipleriyle ve Ýspanya'daki büyükelçilikle koordinasyon içinde hareket ettiðini belirterek, temaslý yolcularýn ülkelerine gönderilip karantinaya alýnmalarý için organizasyon yapýldýðýný, gemiden daha önce ayrýlan 2 Türk vatandaþýnýn da tedbir amacýyla karantinaya alýndýðýný ifade etti.