Toplumda fiziksel aktivite farkýndalýðýnýn artýrýlmasý, saðlýklý yaþam alýþkanlýklarýnýn teþvik edilmesi ve bireylerin hareket kapasitesinin deðerlendirilmesi amacýyla Türkiye genelinde hayata geçirilecek "Hareket Yaþýný Öðren, Saðlýklý Yaþa" Kampanyasý'nýn tanýtýmý, Saðlýk Bakaný Kemal Memiþoðlu'nun katýlýmýyla Baþkent Millet Bahçesi'nde gerçekleþtirildi. Etkinlik, Kemal Memiþoðlu'nu alana giriþte karþýlayan seymenlerin gösterisiyle baþladý. Seymenlerin gösterisini seyreden Bakan Memiþoðlu, ardýndan seymenlerle beraber misket oynadý.

Bakan Memiþoðlu yaptýðý konuþmada, "Esasýnda buraya gelmeden seymenlerle hareketimize baþlamýþtýk. Ama biliyorsunuz Türkiye'de saðlýkla ilgili müthiþ bir hizmet veriyoruz. Sayýn Cumhurbaþkanýmýzýn liderliðinde gerçekten Türkiye son 24 senesinde dünyaya örnek olacak saðlýk hizmeti veriyor. Bizler bu saðlýk hizmetinin yanýnda esasýnda saðlýk kültürü oluþturup, insanlarýn hastalanmadan bedenini korumayý, saðlýðýný koruma kültürünü geliþtirmemiz gerektiðini düþünüyoruz. O nedenle de koruyan saðlýk sisteminde 'Saðlýklý Türkiye Yüzyýlý' diyoruz" diye konuþtu.

"1.5 MÝLYON ÝNSANIMIZLA HEM TEDAVÝDE HEM KORUYUCULUKTA SAÐLIK HÝZMETÝ VERÝYORUZ"

En büyük hedeflerinin saðlýklý bir toplum ve saðlýk bir beden olduðunu vurgulayan Memiþoðlu, "Bugün saðlýðýnýzý kaybettiðiniz zaman mutlu olma þansýnýz yok, onun için herkesin saðlýklý kalmak için çaba harcamasýný istiyoruz. Biliyorsunuz esasýnda Türkiye, temel saðlýk hizmetleri dediðimiz Aile Hekimliðiyle, Toplum Saðlýðý Merkezleriyle, Saðlýklý Hayat Merkezleriyle büyük bir saðlýk ordusuna sahip. 1.5 milyon insanýmýzla hem tedavide hem koruyuculukta saðlýk hizmeti veriyoruz, ama bizim önceliðimiz insanlarýn saðlýklý olmasý ve saðlýklý kalmasý. Bunun için de en önemli iþimiz ve risklerimizden en önemlisi yoðun hareketsizlik ve baðýmlýlýk" ifadelerini kullandý.

"GEÇEN SENE 10 MÝLYONUN ÜSTÜNDE ÝNSANA 513 TON KÝLO KAYBETTÝRDÝK"

'Hareket Yaþýný Öðren, Saðlýklý Kal' mottosuyla insanlarýn hareketli olmasýný isteyen Memiþoðlu, "Saðlýk Bakanlýðý olarak hem saðlýðýn kültürünü oluþturmaya, hem de farkýndalýk oluþturmak için geçen sene biliyorsunuz 'Kilonu Öðren, Saðlýklý Yaþa' mottosuyla yaklaþýk 10 milyon insanýmýza meydanlarda, kalabalýk yerlerde, alýþveriþ merkezlerinde kilolarýný, boylarýný ölçtük ve esasýnda bunu insanlarýn farkýnda olsun diye, kilosuyla alakalý sýkýntýyý göstermek için de yaptýk. Normalde saðlýk sistemlerimizde kilo-boyu ölçüyoruz ama istiyoruz ki bizimle beraber saðlýklý kalmayý ve saðlýk sistemini sadece tedavi, hastalýk için deðil saðlýklý kalmak için de kullansýnlar. 10 milyonun üzerinde insaný boy-kilo ölçtük ve bunlarý Saðlýk Hayat Merkezlerine, diyetisyenlerimize yönlendirerek geçen sene tam bu 10 milyonun üstünde insana 513 ton kilo kaybettirdik. Onlara saðlýk kazandýrdýk, daha da kazandýrmaya çalýþýyoruz. Ayný þekilde sigara, ayný þekilde baðýmlýlýkla ilgili toplumumuzun beraber bu baþarýyý göstermesini istiyoruz. Sadece yemekle diyetisyenle deðil fizyoterapistlerle, sporla, egzersizle bedenlerini korumasýný istiyoruz. Bakýn Ankara'nýn güzel bir havasýnda bizler geldik kravatýmýzý çýkardýk, takým elbiselerimizi çýkardýk, evimize gitmeden önce spor yapacaðýz, egzersiz yapacaðýz. Böylece kalp hastalýðýndan, eklem hastalýðýndan, tansiyondan, her türlü hastalýkla ilgili her türlü riskten uzaklaþacaðýz" þeklinde konuþtu.