Bağımsız oyun dünyasına heyecan verici, yepyeni bir FPS oyunu daha eklendi. Xash3D-FWGS oyun motoru kullanılarak geliştirilen Diffusion, hem zengin bir hikâye sunan tek oyunculu bölümüyle hem de rekabetçi yapısıyla oyunculara tamamen ücretsiz bir deneyim vadediyor.

Oyunun hikâyesi, on yıllık görev süresi boyunca hiçbir operasyonda başarısız olmamış kıdemli SWAT üyesi James Smith'in etrafında şekilleniyor. İşin stresinden uzaklaşmak ve biraz kafa dinlemek için arabasıyla tatile çıkan James'in planları, Utah'ın ıssız yollarında aracının bozulmasıyla altüst olur.

Millerce uzanan ıssızlığın ortasında yola yürüyerek devam etme kararı alan kahramanımız, terk edilmiş gibi görünen bir taş ve kum işleme fabrikasına rastlar. Kapıda pinekleyen tek bir güvenlik görevlisi vardır. Görevlinin yönlendirmesiyle telefon bulmak için fabrikanın arkasına geçen James, geri döndüğünde şok edici bir manzarayla karşılaşır: İki askeri kamyon kapıya dayanmış ve masum güvenlik görevlisi öldürülmüştür. Çıkan olaylarda yaralanan ve etrafı tamamen sarılan James'in, hayatta kalmak için fabrikadan içeri girmekten başka çaresi kalmaz. Ancak içeri adım attığında, bu mekanın hiç de göründüğü gibi sıradan bir fabrika olmadığını anlayacaktır.

Diffusion, oyunculara yaklaşık 8 ile 12 saat arasında süren, oldukça tatmin edici ve kapsamlı bir tek oyunculu hikâye sunuyor. Hikâyeyi tamamlayanlar veya doğrudan aksiyona dalmak isteyenler için oyunda ayrıca çok oyunculu bir deatmatch, yani ölüm kalım maçı mod’u da yer alıyor.

Oyunun en güzel yanlarından biri ise tamamen ücretsiz olması ve eski bilgisayarlarda bile rahatlıkla çalışabilmesi. Kelimenin tam anlamıyla patates PC’lerden bahsediyorum. Öyle ki, geliştirici geçtiğimiz saatlerde oyunu 2009’da çıkan Nvidia 9800 GTX+ ekran kartıyla bile akıcı bir şekilde oynayabildiğini belirtiyor. Hem de en yüksek grafik ayarlarında.

Elbette bu AAA bir oyun değil ve oyun motoru da tahmin ettiğiniz gibi son derece basit. 2011 yılında Xash3D Engine adıyla çıkan motorun bir fork’uyla geliştirilmiş Diffusion. Dolayısıyla üst düzey grafik beklemek anlamsız. Bana sorarsanız bu projenin en iyi yanı, derdi iyi bir hikâye anlatmak olan bağımsız geliştiricilere güzel bir örnek olması. Kısacası iyi bir oyun demek, sükseli grafikler ve modern teknolojiler demek değil. Diffusion da bunu çok iyi kanıtlıyor.