Birleşmiş Milletler Sıfır Atık Yüksek Düzeyli Şahsiyetler Danışma Kurulu Başkanı ve Sıfır Atık Vakfı Onursal Başkanı Emine Erdoğan'ın himayelerinde Birleşmiş Milletler nezdinde küresel bir çevre hareketine dönüşen ve dünyaya yayılan Sıfır Atık yaklaşımı, genç nesillerin çevre bilinci ve sürdürülebilirlik alanındaki çalışmalarına ilham vermeyi sürdürüyor.

Bu vizyon doğrultusunda Sıfır Atık Vakfı ile Milli Eğitim Bakanlığı iş birliğinde düzenlenen 2026 Uluslararası Sıfır Atık ve Sürdürülebilirlik Yarışması sonuçlandı.

Türkiye'den ve dünyanın farklı ülkelerinden öğrencilerin katılımıyla gerçekleştirilen yarışmada dereceye giren öğrenci ve okullar, İstanbul Ataşehir Ahmet Keleşoğlu Fen Lisesi'nde düzenlenen, Milli Eğitim Bakan Yardımcısı Sayın Celile Eren Ökten, İstanbul Valisi Sayın Davut Gül ve Sıfır Atık Vakfı Başkanı ve COP31 Yüksek Düzeyli İklim Şampiyonu Sayın Samed Ağırbaş'ın katıldığı törenle ödüllerine kavuştu.

Törene Milli Eğitim Bakan Yardımcısı Celile Eren Ökten, İstanbul Valisi Davut Gül ve Sıfır Atık Vakfı Başkanı Samed Ağırbaş katıldı.(Haberde yer alan fotoğraflar Takvim Foto Arşiv'e aittir.)

"HEDEFİMİZ, ÖĞRENCİLERİN ÇEVRESEL SORUMLULUK BİLİNCİNİ ERKEN YAŞLARDAN İTİBAREN İÇSELLEŞTİRMELERİ"

Törende konuşan Milli Eğitim Bakan Yardımcısı Celile Eren Ökten, Sıfır Atık yaklaşımını Emine Erdoğan'ın himayelerinde yürütülen çalışmalarla küresel bir harekete dönüşerek insanlığın doğayla bu ilişkiyi yeniden tanımlayan bir dönüm noktası haline geldiğini belirterek, "Milli Eğitim Bakanlığı olarak Türkiye Yüzyılın Maarif Modeli çerçevesinde hedefimiz, öğrencilerimizin çevresel sorumluluk bilincini erken yaşlardan itibaren içselleştirmeleridir. Bizler biliyoruz ki ağaç yaşken eğilir. Çevre bilinci ise okul sıralarında yeşerir. Bizler gibi. İşte bu inançla bugün tam 40 binden fazla okulumuz temel seviye sıfır atık belgesi almaya hak kazanarak bu dönüşümün öncüsü olmuştur. Aynı şekilde 2 bine yakın geri dönüşüm kütüphanesi ile evraklarımızı hem kitapla hem de çevre dostu bir yaşam fonksiyonları hususunda gururunu yaşıyoruz" dedi.