2021 yılında bilim ve teknoloji temelli eğitim anlayışla kapılarını açan TÜBİTAK Fen Lisesi, 2025-2026 akademik yılında ilk mezunlarını verdi. LGS’de yüzde 1’lik dilimde yer alan öğrenciler arasından özel yetenek sınavıyla seçilen gençler, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mehmet Fatih Kacır’ın katılımıyla düzenlenen görkemli bir törenle mezuniyet sevinci yaşadı.
TÜBİTAK Gebze Yerleşkesi’nde gerçekleştirilen mezuniyet töreninde, eğitimlerini başarıyla tamamlayan ilk mezunlara diplomaları Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mehmet Fatih Kacır tarafından takdim edildi.
Tören, TÜBİTAK Fen Lisesi’nin ilk mezunlarının gerçekleştirdiği Mezuniyet Yürüyüşü ile başladı. Ulusal ve uluslararası bilim olimpiyatlarında ve proje yarışmalarında Türkiye’yi başarıyla temsil eden öğrencilerin geçişi, davetliler tarafından uzun süre alkışlandı.
Saygı duruşu ve İstiklal Marşı’nın ardından sahne alan TÜBİTAK Fen Lisesi 12. Sınıf Mezuniyet Korosu, seslendirdiği eserlerle törene renk kattı. Daha sonra gösterilen tanıtım filminde okulun kuruluş süreci, laboratuvar çalışmaları ve öğrencilerin başarı hikâyeleri anlatılırken salonda duygusal anlar yaşandı.
Program kapsamında, TÜBİTAK Fen Lisesi’nin kuruluşundan itibaren okula verdiği destek ve ortaya koyduğu vizyon dolayısıyla Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mehmet Fatih Kacır için hazırlanan sürpriz video gösterildi. Bakan Kacır’ın okulun kuruluş sürecindeki ziyaretleri, öğrencilerle bir araya geldiği anlar ve gençlerin projelerine verdiği destekten kesitlerin yer aldığı video, salondan büyük alkış aldı.
Okul birincisi Elif Berra Demir, öğrenciler adına hazırlanan ve Bakan Kacır’ın okul ziyaretlerinden oluşan özel tabloyu kendisine takdim etti.