Son dakika haberi! Başkan Recep Tayyip Erdoğan, "Rusya-Ukrayna savaşı ile Hürmüz'ün kapanması bize şunu öğretmiştir; enerji arz güvenliğinin sağlanması sadece bir kalkınma meselesi değil, aynı zamanda bir egemenlik ve milli güvenlik meselesidir." dedi.
Erdoğan, Beştepe Millet Kongre ve Kültür Merkezi'nde düzenlenen 2025 Yılı Yenilenebilir Enerji Yatırımları Toplu Açılış Töreni'ne katıldı.
Başkan Erdoğan, hizmet ve eser siyasetinin bir nişanesi olarak, her sene yenilenebilir enerji yatırımlarının toplu açılışını bahar aylarında gerçekleştirdiklerini belirtti.
Geçen yıl yine aynı yerde 6 bin 818 megavat kurulu güce sahip 5 milyar dolarlık enerji yatırımlarını devreye aldıklarını anımsatan Erdoğan, "İnşallah birazdan, 2025 yılı içinde tamamlanan elektrik üretim santrallerinin toplu açılışını yapacağız. Törenimizin ve bugün resmen hizmete sunduğumuz yatırımların ülkemiz, milletimiz ve enerji sektörümüz için hayırlı olmasını diliyorum. Bu önemli yatırımları ülkemize kazandıran firmalarımızı, kurumlarımızı ve Enerji Bakanlığımızı canıgönülden tebrik ediyorum." diye konuştu.
Erdoğan, Türkiye'nin, bölgesinin enerji merkezi ve kavşak noktası olma vasfının giderek güçlendiğini söyledi.
Önceki hafta kendi alanında uzman ve seçkin isimlerin bir araya geldiği İstanbul Doğal Kaynaklar Zirvesi'nin (İNRES) ikincisini düzenlediklerini hatırlatan Erdoğan, sözlerini şöyle sürdürdü: