Rusya, uzay çalışmalarında yeni bir dönemi başlatacak iddialı bir projeye hazırlanıyor. Rusya Federal Uzay Ajansı (Roscosmos), Ay’da kalıcı altyapının enerji ihtiyacını karşılamak amacıyla 2036 yılına kadar nükleer enerji santrali kurulmasını öngören devlet kararnamesi taslağını hazırladı. Uzun vadeli planlar arasında Venüs ve Mars görevlerinin de nükleer enerjiyle desteklenmesi yer alıyor.
Roscosmos tarafından hazırlanan ve Kremlin’in onayına sunulan stratejik belgeye göre, Rusya önümüzdeki 10 yıl içinde Ay’da nükleer enerji santralini devreye almayı amaçlıyor. Moskova yönetimi, bu projeyle Ay’daki altyapının enerji ihtiyacını karşılamanın yanı sıra derin uzay araştırmalarında da önemli bir avantaj elde etmeyi hedefliyor.
En güncel haberlere ve son dakika gelişmelerine Google üzerinden anında ulaşmak için bizi favorilerinize ekleyin.
Plan kapsamında Venüs ve Mars’a yönelik keşif programlarının genişletilmesi ile nükleer itki sistemlerine sahip uzay araçlarının geliştirilmesi de öngörülüyor.
Rusya Başbakan Yardımcısı Denis Manturov da 2025 yazında Devlet Başkanı Vladimir Putin’e, Rusya’nın Ay’da nükleer enerji santrali kuran ilk ülke olacağı yönünde taahhütte bulunmuştu.
Rus nükleer enerji şirketi Rosatom’un Başkanı Alexey Likhachev, Roscosmos ile ortak yürütülen çalışmalar kapsamında 10 kilovata kadar kapasiteye sahip ve en az 10 yıl boyunca arızasız çalışabilecek "Ay Enerji Ünitesi" geliştirdiklerini açıkladı.