Üst düzey makamda olmasına rağmen istikametten sapmayan güzel kardeşimden (Allah ondan razı olsun) duyduğum “kronik karar yetmezliği” kavramı, yöneticilik ve liderlik meselesiyle yakından ilgili.
Kamu kurumlarında, sivil kuruluşlarda hatta özel sektörde “kronik karar yetmezliği” var(sa), felç var demektir!
Felcin ötesinde, kurumları içeriden kemiren görünmez bir hastalık kronik karar yetmezliği!
Bu hastalığın en belirgin üç alametifarikası var.
Birincisi, aktif ya da pasif iş yavaşlatmadır.
Karar veril(e)mediği için süreçler uzadıkça uzar, toplantı sayıları çoğaldıkça çoğalır, işler masalarda bekler de bekler.