Konya'nın Anadolu Selçuklu Devleti'ne başkent oluşunun 929. yılı kapsamında çeşitli etkinlikler düzenlendi.
Alaaddin Camisi yerleşkesindeki Sultanlar Türbesi avlusunda gerçekleştirilen Darülmülk kutlamaları ve anma programı, türbede temsili saygı nöbeti ve Toyga çorbası ikramıyla başladı.
Vali İbrahim Akın, programda yaptığı konuşmada, Konya'yı anlatmanın zamanın ötesine geçmek olduğunu söyledi.
İnsanlığın yerleşik hayata, tarıma ve toplumsal yaşama geçtiği Çatalhöyük'te başlayan muhteşem hikayenin, asırlar sonra bir devlet nizamına dönüştüğünü ifade eden Akın, "1097 yılında Selçuklu Devleti'ne başşehir olan Konya, iki asrı aşkın bir süre bilimin, sanatın, mimarinin, ticaretin ve devlet yönetiminin de merkezi olmuştur." dedi.
Akın, Selçuklu'nun asil sembolü çift başlı kartalının Konya'nın ruhunu ve ülküsünü temsil ettiğini belirtti.
Bu kutlamaları geçmişten bugünle buluşan bir medeniyet şöleni olarak gördüğünü aktaran Akın, " Konya'nın tarihi ve kültürel mirasını geleceğe taşıyan her başarı, şehrimizin uluslararası alandaki itibarını da güçlendirmektedir. Bu vesileyle Birleşmiş Kentler ve Yerel Yönetimler Dünya Teşkilatı (UCLG) Başkanlığına seçilen Konya Büyükşehir Belediye Başkanı Uğur İbrahim Altay'ı tebrik ediyor, bu önemli vazifenin şehrimize, ülkemize ve Dünya Belediyeler Birliğine hayırlı olmasını temenni ediyorum." diye konuştu.