İngiltere'de 2024 yılında iktidara gelen Başbakan Keir Starmer, partisinin kendisini gelecek seçimde lider olarak görmek istemediğini belirterek görevinden istifa ettiğini açıkladı.

Starmer, Başbakanlık Ofisi 10 Numara'nın önünde yaptığı açıklamada, başbakanlığa seçildiği günün hayatının en gurur verici günü olduğunu söyledi.

Ülkede milyonlarca insanın hayatını olumlu yönde değiştirme şansı elde ettiğini belirten Starmer, "Bu yolculuk kolay değildi. 6 yıl önce siyasi, finansal ve ahlaki olarak çökmüş bir İşçi Partisi devraldım. Bana defalarca partimin bittiği, tarihe karıştığı, seçimlerde tek başına iktidarı olmak bir yana, çoğunluğu dahi elde edemeyeceğimiz söylendi." dedi.

Partiyi değiştirerek bunları söyleyenleri yanılttıklarını ifade eden Starmer, "Partideki antisemitizmi bitirdik, ekonomi, savunma ve ulusal güvenlikte güveni inşa ettik." diye konuştu.

Starmer, İngiltere'yi daha adil bir hale getirmek için çalıştıklarını vurgulayarak, son 2 yıldaki icraatlarının detaylarını paylaştı.

Özellikle Avrupa ile ilişkiler ve Ukrayna'ya verilen desteğe değinen Starmer, sözlerini şöyle sürdürdü: