ABD, Avrupa, Orta Doğu ve Suriye'nin farklı bölgelerinden çok sayıda doktor ve akademisyenin katılımıyla Halep'te 24. Uluslararası Bilimsel Araştırmalar Konferansı düzenlendi.
Suriye Amerikan Tıp Derneğince (SAMS), Halep Üniversitesi'nde "Sağlık hizmetlerini dönüştürmek ve umudu yeniden inşa etmek" temasıyla düzenlenen konferans, Suriye'de sürdürülebilir ve kaliteli sağlık sistemlerinin geliştirilmesine katkı sunacak ulusal ve uluslararası bir platform oluşturmayı amaçlıyor.
Etkinlikte sağlık hizmetleri, tıp eğitimi, bilimsel araştırmalar ve dijital sağlık dönüşümü gibi alanlarda oturumlar düzenlenirken, 90'dan fazla bilimsel araştırma ve sunum yapıldı.
SAMS Yönetim Kurulu Üyesi Dr. Fuat Azra, AA muhabirine yaptığı açıklamada, konferansın temel amacının bilimsel bilgi paylaşımını artırmak ve tıp eğitimini güçlendirmek olduğunu söyledi.
Konferans kapsamında 30 klinik eğitim atölyesi düzenlendiğini aktaran Azra, "Bu atölyelerde özellikle genç hekimlerin klinik becerilerinin geliştirilmesi hedefleniyor." dedi.
ABD'den katılan uzman doktorların yerel hekimlere eğitim verdiğini ifade eden Azra, kardiyoloji, gastroenteroloji ve onkoloji başta olmak üzere çeşitli tıp alanlarında bilimsel oturumlar gerçekleştirildiğini kaydetti.