Yozgat'ın Sorgun ilçesinde yaşayan 69 yaşındaki emekli Hüseyin Ekinci, babasından kalma arazide devlet desteğiyle çilek yetiştiriyor.

Sorgun İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü görevinden 2022'de emekli olan 2 çocuk babası Ekinci, babasından kalan 5 bin 500 metrekarelik arazide üretim yapmaya karar verdi.

Konya Ovası Projesi (KOP) Bölge Kalkınma İdaresi Başkanlığının "Çilek Üretiminin Yaygınlaştırılması ve Yayımı Projesi" kapsamında 2025 yılında yapılan destek programına başvuran Ekinci, yüzde 70 hibeyle 6 bin çilek fidesi aldı.

Arazisinin 1500 metrekarelik bölümünde çilek üretimine başlayan Ekinci'ye, proje kapsamında damla sulama sistemi ekipmanları da verildi.

İlçe Tarım ve Orman Müdürlüğü ekipleri tarafından üretim sürecinde teknik destek verilen Ekinci, bu yıl yaklaşık 2 ton ürün hasat etmeyi hedefliyor.

Hüseyin Ekinci, AA muhabirine, emekli olduktan sonra babasından kalan arazide tarım yapmaya karar verdiğini söyledi.