Güncelleme Tarihi: Haziran 09, 2026 12:27
Ultra işlenmiş gıdalarla ilgili yeni bir araştırma, beslenme alışkanlıklarının yalnızca kilo, kalp sağlığı ya da diyabetle sınırlı olmadığını; ilerleyen yaşlarda beyin sağlığını da etkileyebileceğini gösterdi.
Harvard Üniversitesi’nin çalışmasına göre cips, bisküvi, hazır yemek, şekerli içecek, kahvaltılık gevrek ve işlenmiş et ürünlerini sık tüketen kişilerde demans riski dikkat çekici biçimde arttı.
Araştırmada ultra işlenmiş gıdaları en fazla tüketen kişilerde demans gelişme riskinin yüzde 58 daha yüksek olduğu belirlendi.
Bilim insanları bu sonucun doğrudan “bu gıdalar demansa neden olur” anlamına gelmediğini, ancak aradaki ilişkinin güçlü ve biyolojik olarak makul göründüğünü vurguladı.
Çalışmada yaklaşık 5 bin Amerikalı, 10 yıl boyunca takip edildi. Katılımcıların beslenme alışkanlıkları ile bilişsel sağlıkları karşılaştırıldı.