'DAHA ÜST BASAMAKLARA YÜKSELEN BİR TÜRKİYE VAR'
İpekyolu Kalkınma Ajansı-GAP Bölge Kalkınma İdaresi Projeleri ile Özel Gaziantep OSB Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Atölyesi Açılış Töreni'nde konuşan Bakan Kacır, "Ekonomiden sanayiye, teknolojiden ihracata pek çok alanda çığır açan başarılara imza attık. Artık, bulunduğu coğrafyanın tüm sınamalarına rağmen güven veren, istikrar üreten ve kalkınma yolculuğunu kararlılıkla sürdüren bir Türkiye var. Güçlenen sanayi altyapısıyla, nitelikli üretim kapasitesiyle ve teknoloji odaklı atılımlarıyla küresel değer zincirlerinde daha üst basamaklara yükselen bir Türkiye var. Savunma sanayiinden uzay teknolojilerine, otomotivden yenilenebilir enerjiye kadar uzanan geniş bir alanda; artık kendi teknolojisini tasarlayan, geliştiren ve dünyayla rekabet eden bir Türkiye'den söz ediyoruz. Ülkemizin tarihinde 'altın dönem' olarak nitelendirilebilecek 23 yıllık zaman diliminde, 81 ilimizin tamamında; üretimi, istihdamı, yatırımı ve yerel potansiyeli harekete geçiren eserler kazandırdık" ifadelerini kullandı.
KOBİ'lere KOSGEB aracılıyla 9 milyar liralık destek sağladıklarını belirten Bakan Kacır, "Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı olarak; planlı sanayi alanlarıyla, KOBİ'lerimize sağladığımız imkanlarla ve bölgesel kalkınma projelerimizle Gaziantep'in kalkınmasına hız kazandırdık. Nitekim son 23 yılda; planlı sanayileşmenin önünü açmak, yatırımcılarımızı daha nitelikli üretim alanlarıyla buluşturmak ve Gaziantep'in sanayi altyapısını büyütmek için şehrimize 5 yeni organize sanayi bölgesi kazandırdık. Organize sanayi bölgelerimizin toplam büyüklüğünü 2 bin 570 hektardan 9 bin 326 hektara çıkardık. Geçtiğimiz yıl açılışını gerçekleştirdiğimiz Fırat-Gaziantep OSB Su İsale Hattı Projesi ile Gaziantep sanayisinin su ihtiyacını yüksek verimlilikle karşılamak üzere tarihi bir adım attık. Fırat Nehri'nden organize sanayi bölgemize ulaştırdığımız su sayesinde, su temininde yer altı kaynaklarına olan ihtiyacı ortadan kaldırdık. Gaziantep sanayisinin yenilikçilik kapasitesini artırmak ve üretimde katma değeri yükseltmek amacıyla şehrimize 11 Ar-Ge merkezi, 1 tasarım merkezi ve 2 teknopark kazandırdık. Gaziantep'imizin büyüme ve kalkınmasında önemli pay sahibi KOBİ'lerimize KOSGEB eliyle 9 milyar liralık destek sağladık" diye konuştu.
'7,7 MİLYAR LİRALIK YATIRIM BAŞVURUSU ALDIK'
Bakan Kacır, "Yatırım teşvik sistemimizle şehrimizde gerçekleşecek 742 milyar lira yatırımın ve 116 binin üzerinde istihdamın önünü açtık. Yeni teşvik sistemimizle de alın ve akıl teriyle; 'Bu ülkenin kalkınmasında ben de varım' diyen müteşebbislerimizi desteklemeye devam ediyoruz. Gaziantep'te organize sanayi bölgelerimizde hayata geçirilecek yatırımlarda, istihdam edilecek çalışanların SGK İşveren Payının yarısını 4 yıl boyunca Bakanlığımız tarafından karşılıyoruz. Şehrimizde yapılacak yatırımlarda kullanılacak krediler için finansman desteğini 30,1 milyon liraya çıkardık. 9,25 puan faiz/kar payı desteği sunuyoruz. Yatırımın niteliğine göre yüzde 50'ye varan yatırıma katkı oranı ile vergi indirimi sağlıyoruz. Yatırım makinelerinde KDV istisnası ve gümrük vergisi muafiyeti veriyoruz. Yeni teşvik sistemimizin sac ayaklarından biri olan Yerel Kalkınma Hamlesi Teşvik Programı ile atıl potansiyeli üretime dönüştüren, yerelin ihtiyaçlarına cevap veren ve şehirlerimizin yetkinliğini teknolojiyle geliştiren bir kalkınma seferberliği yürütüyoruz" dedi.
'DEPREMDE ZARAR GÖREN KADIN KOOPERATİFLERİMİZİ YENİDEN FALİYETE GEÇİRDİK'