Ticaret Bakanlýðýnýn NSosyal hesabýndan konuya iliþkin paylaþým yapýldý.
Paylaþýmda, Bakan Yardýmcýsý Uçarmak'ýn, 187 üye ülkenin gümrük idaresi baþkanlarý ile uluslararasý kuruluþlarýn üst düzey temsilcilerinin yer aldýðý DGÖ Konseyinin Brüksel'de düzenlenen 147. ve 148. Dönem Oturumlarý'na katýldýðý bildirildi.
Toplantý kapsamýnda küresel ticaretin geleceði, veri odaklý gümrük yönetimi, yapay zeka, e-ticaret ve güvenli tedarik zincirleri gibi baþlýca konularýn deðerlendirildiði belirtilen paylaþýmda, örgütün çalýþmalarýnýn da üye ülkelerin görüþlerine sunulduðu aktarýldý.
Paylaþýmda, Uçarmak'ýn toplantýda Suudi Arabistan Zekat, Vergi ve Gümrük Ýdaresi Baþkaný Suhail Abnami ile bir araya geldiðine iþaret edilerek, þunlar kaydedildi:
"Ülkemizden körfeze açýlan kara yolu transit koridorlarýnýn geliþtirilmesi, týr sisteminin etkin uygulanmasý ile bölgesel ve ikili ticaretin kolaylaþtýrýlmasý konularýnda görüþ alýþveriþinde bulunmuþtur. Görüþme sonrasýnda, ülkelerimiz arasýnda yetkilendirilmiþ yükümlü programlarýnýn karþýlýklý tanýnmasýna yönelik sürece ivme kazandýracak Ortak Eylem Planý imzalanmýþtýr. Toplantý süresince Bakan Yardýmcýmýz, Azerbaycan, Bulgaristan, Macaristan, Özbekistan, Kazakistan, Maldivler, Suriye, Gürcistan, Kosova, Kýrgýzistan ve Ýran gümrük idarelerinden mevkidaþlarýyla da ikili iliþkilerimizin ele alýndýðý görüþmeler gerçekleþtirmiþtir."