Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanı Murat Kurum, Londra İklim İnovasyon Forumu'nda gündeme ilişkin açıklamalarda bulundu. Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanı Murat Kurum, Londra İklim İnovasyon Forumu'nda COP31 öncesi Türkiye'nin iklim hedeflerini ve önceliklerini açıkladı. Kurum, 2035 yılına kadar nihai enerji tüketiminin yüzde 35'inin elektrikten karşılanmasını hedeflediklerini belirterek, elektrifikasyonun küresel dönüşümün merkezinde yer alacağını vurguladı.
Bakan Kurum'un açıklamalarından öne çıkanlar şöyle:
Sizleri en derin saygı ve muhabbetlerimle selamlıyorum. Türkiye'nin COP31'e ev sahipliği yapmaya hazırlandığı bu süreçte, bugün burada sizlerle birlikte olmaktan büyük bir onur duyuyorum.
Bu önemli buluşmaya ev sahipliği yapan İklim İnovasyonu Forumu'na, E3G'ye ve Birleşik Krallık Hükümeti'ne teşekkürlerimi sunuyorum.
COP31'e uzanan bu yolda, dünyamızın geleceği için verdiğiniz güçlü ve kesintisiz destek dolayısıyla her birinize şükranlarımı iletiyorum.
Bugün, insanlığın pek çok cephede ağır sınamalarla karşı karşıya olduğu bir dönemde bir araya geliyoruz.