Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakaný Alparslan Bayraktar, 2025 Yýlý Yenilenebilir Enerji Yatýrýmlarý Toplu Açýlýþ Töreni'ndeki konuþmasýnda, yenilenebilir enerjide ortaya koyulan hedeflere ulaþmak için gece gündüz çalýþtýklarýný söyledi.

Son 24 yýlda enerji sektöründe birçok yapýsal reformun hayata geçirildiðini dile getiren Bayraktar, "Ýlk yýllarda, rekabetçi bir piyasa yapýsýna geçmeyi hedefleyerek, enerji piyasalarýmýzý serbestleþtirdik. Özel sektörün yatýrýmcý olduðu, devletin ise düzenleyici ve denetleyici rol üstlendiði bir model ile enerji sektörümüzde köklü bir dönüþüm gerçekleþtirdik." diye konuþtu.

Bayraktar, 2016'da ilan edilen Milli Enerji ve Maden Politikasý'nýn ezber bozan yeni bir süreç baþlattýðýný vurgulayarak, þöyle devam etti:

- YENÝ ENERJÝ MÝMARÝSÝNDE YENÝLENEBÝLÝR ENERJÝ ÖNE ÇIKACAK

Yeni bir enerji mimarisi oluþturmak için çalýþtýklarýný aktaran Bayraktar, yeni stratejide elektriðin merkezde yer alacaðýný, yenilenebilir enerji kaynaklarýnýn en büyük güç olarak öne çýkacaðýný ifade etti.

Bayraktar, 2002'de neredeyse sýfýr olan güneþ ve rüzgar kurulu gücünün, nisan sonu itibarýyla 42 bin megavat seviyesine yaklaþtýðýný anýmsatarak, þöyle devam etti: